Referat generalforsamling for året 2024
Onsdag den 9. april 2025 kl. 17.00
1.Valg af dirigent
Advokat Karsten Hjorth blev foreslået af bestyrelsen og valgt.
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt ifølge vedtægterne, og at den ifølge samme vedtægter skulle afholdes inden udgangen af april måned.
2.Bestyrelsens beretning v. Jeanette Lund
Bestyrelsens beretning 2024
Struer Erhvervsforening er en netværksforening for alle med erhvervsmæssig interesse i erhvervslivet i Struer. Formålet er at spille en aktiv rolle i at styrke, fremme, eksponere og hjælpe erhvervslivet i Struer Kommune.
2024 har været et år med udvikling, samarbejde og fremdrift – både for foreningen og for vores fælles indsats for erhvervslivet i Struer Kommune.
Udvikling og nye medlemmer
Vi har i årets løb budt velkommen til flere nye medlemmer, hvilket bekræfter, at vores netværk og tilbud er relevante og attraktive. Der har samtidig været stor aktivitet, både i form af medlemsmøder og erhvervsfremmende indsatser. Bestyrelsen arbejder ud fra vores vision og strategi, hvor vi har en række indsatsområder.
Styrket Erhvervsindsats – en milepæl
En af årets store milepæle har været igangsættelsen af Styrket Erhvervsindsats – et tæt samarbejde med Struer Kommune, Businesspark Struer, StartVækst Struer og Erhvervshus Midtjylland og Struer Erhvervsforening. Fra august 2024 ansatte vi Kristina Skøtt Kjærgaard som vækstkonsulent, og hun har været en central figur i arbejdet.
Indsatsområderne spænder bredt:
– Arbejdskraft og rekruttering
– Kompetenceløft
– Nye virksomheder
Aktiviteter og netværk
I perioden fra august og frem til nu har vi gennemført 41 erhvervsdage, heraf 32 under Styrket Erhvervsindsats, med gennemsnitligt 14 deltagere pr. arrangement.
Vi har styrket vores virksomhedsnetværk:
– Iværksætternetværket med 4 møder og 12 deltagere i snit
– Ejerlederenetværket, som har første møde den 7. maj
Ungeindsats – investering i fremtiden
UngJob-portalen har gjort det nemmere for unge og virksomheder at finde hinanden. Over 30 virksomheder deltager, og der er oprettet 18 fritidsjobs. Oplæg og besøg i klasserne samt kommunikation via Aula har gjort en mærkbar forskel.
Medlemsarrangementer
Vi har haft en række velbesøgte medlemsarrangementer:
– Sommermøde på havnen og besøg hos Global Wind Academy – 69 deltagere
– Skaber Lydens By værdi? – 74 deltagere
– Politisk midtvejsmøde i Apollon (45 deltagere)
– Julearrangement i Struer Kirke og menighedshuset og besøg af SuperEgo om branding (68 deltagere)
– Nytårskur på B&O med prisuddeling (180 deltagere)
Uddannelse
Vores formand har en bestyrelsespost i Uddannelsesinitiativet i Struer.
Vi har arbejdet målrettet med at styrke uddannelsesmiljøet i Struer:
– 12 studieboliger på Struer Højskole
– Deltagelse i karrieremesser i Aarhus og Aalborg
– Åbning af lydkunstskole til september
Lydens By – fælles fortælling
Vi har fortsat vores engagement i Lydens By, hvor vi har formandskabet i Branding Boardet Den nye kernefortælling, kampagnen “Kan du høre det?” og LYDMØDET 2025 er vigtige brikker i Branding Boardets arbejde med at skabe kendskab, begejstring, forankring og viden om vores unikke DNA.
Andre aktiviteter
Vi har indstiftet et legat til en studerende på Struer Statsgymnasium, som har vist særlig interesse for iværksætteri eller har særligt talent for forretningsforståelse, innovation og udvikling. I går gik prisen på de 2000 kr. til Jeppe Thusgaard Poulsen. Vi var også med, da Skovgaard Energy indviede verdens første power-to-ammonium anlæg i Ramme og så holdt jeg årets båltale på Østre Strand.
Tak for samarbejdet
En stor tak skal lyde til vores samarbejdspartnere:
Struer Kommune, Businesspark Struer, StartVækst Struer, Sound Hub Denmark, Uddannelsesinitiativet og Lydens By – samt vores dedikerede medarbejdere: Kristina, Søren og Helle.
Fremtiden
Vi ser frem mod et spændende 2025 med endnu flere arrangementer og tiltag, bl.a. om strategisk ledelse, sociale bundlinjer, klimakrav og brugen af AI i markedsføring.
Tak fordi I er med til at skabe værdi og vækst i Struer.
3. Godkendelse af den reviderede årsrapport.
Jens-Ole Bøgild fra Krøyer Pedersen fremlagde regnskab for 2024. Regnskabet viser et overskud på 36.628, –
Forsamlingen godkendte regnskabet.
4.Orientering om budget for indeværende år.
Kassér Lone Gørtz Christensen orienterede om budget for 2024. Der budgetteres med et overskud på 74.000, –
Man forventer en fortsat medlemsfremgang i 2025.
5. Fastsættelse af kontingent for næste år.
Bestyrelsen foreslår at kontingentet forbliver uændret for iværksættere og etablerede virksomheder.
Forsamlingen godkendte kontingentet for næste år.
6.Behandling af indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag.
7.Valg af medlemmer til bestyrelsen
Følgende er på valg til bestyrelsen:
Heino V. Jensen – ønskede ikke genvalg
Jeanette Lund – ønskede genvalg
Søren Smedegaard – ønskede genvalg
Bestyrelsen indstiller nyt medlem til bestyrelsen: Robert Vejby Nielsen.
Der var ikke yderligere forslag til bestyrelsen, og generalforsamlingen takkede Heino V. Jensen for indsatsen i bestyrelsen og accepterede genvalg af Jeanette Lund og Søren Smedegaard for en ny 2-årig periode
Forsamlingen godkendte indstillingen til bestyrelsen og Robert Vejby Nielsen blev valgt.
8.Eventuelt
Bestyrelsen orienterede medlemmerne om kommende møder og aktiviteter.
Kristina Skøtt Kjærgaard fortale om de kommende arrangementer under den styrkede erhvervsindsats og opfordrede medlemmerne til at deltage og videreformidle til deres personale.
Claus H. Hansen fra Struer Fri Fagskole, kom med en opfordring til at give en donation til Struer Fri Fagskole, så de fremadrettet har mulighed for at tage momsen hjem på byggerier.
Heino V. Jensen fik overrakt en gave, som tak for arbejdet i bestyrelsen.
Struer d. 9/4-2024
Dirigent: Karsten Hjorth
Referent: Søren Johansen
……………………………………………
Tidligere Generalforsamlinger
Generalforsamling for året 2023
Generalforsamling for året 2022
Struer Erhvervsforening
Fælledvej 17
7600 Struer
info@struererhvervsforening.dk
Navigation