Struer Transportcenter fik årets virksomhedspris

Tillykke til Struer Transportcenter, der løb med årets 2022 virksomhedspris tildelt af Borgmester Mads Jakobsen

Begrundelsen lød:

’I starten af 2020 valgte Vognmand Bjarke Vestergaard og HGC Transport ved Hans Gadegaard Christensen at fusionere. På den måde blev Struer Transportcenter grundlagt. Bjarke Vestergaard og Hans Gadegaard Christensen er begge opvokset i Struer.  I er altså to stærke, lokale kræfter, der sammen sikrede, at jeres fælles virksomhed skulle fortsætte med base i Struer. I så at en fusion kunne styrke synergien mellem jeres virksomheder. Der var fordele som blandt andet bedre udnyttelse af materiel, som gav bedre muligheder for kunderne. Samtidig var I fremsynede i fusionen, fordi I indledte et glidende generationsskifte: Bjarkes 4 sønner er blevet optaget i ejerkredsen – og dermed er I også et forbillede for mange andre virksomheder.

Struer Transportcenter tager sig af stykgods og vejtransport, køl og frost og natdistribution. Og siden fusionen har I haft stor vækst. I har cirka 100 ansatte med base i Struer. De mere end 50 biler med det velkendte logo kører over hele landet og dermed bidrager I til omverdenens kendskab til Struer.

Jeres kunder er supermarkeder og virksomheder. I har p.t. 5 lærlinge, en voksenlærling samt løbende flexjobbere. Der skal være plads til alle”, siger I.

I er en virksomhed, der sætter en ære i at bidrage på den sociale front og som har gjort en indsats for også at hjælpe borgere på kanten af arbejdsmarkedet, tilbage i job. I er lydhøre overfor at indgå aftaler, der kan føre til jobs, også selvom det er borgere, som måske ikke normalt står forrest i køen, når der skal ansættes. Og I ønsker også at hjælpe til, hvis det kan afklare unge mennesker til faget som chauffør. Som Thomas siger, ”vi kan næsten altid bruge en ekstra chauffør”.

Og som det sidste der står i indstillingen, så vil Struer altid være basen for jer, Bjarke og Hans. Der står også, at I sætter en ære i at overholde det, I lover, og at man ”opfører sig ordentligt”. Det er jo noget af det, der også kendetegner en struerbo.

VÆKSTKONSULENT – Stillingsopslag

Vil du være med til at booste virksomhederne i Struer Kommune?  ANSØG HER Vi søger en vækstkonsulent, der brænder for at udvikle virksomheder, facilitere og

Nyhedsbrev #2, 2024

Læs indkaldelse og program for generalforsamling i april og hør mere om bl.a. den nye lokale ingeniørtrainee uddannelse på VIA, en ny jobportal for de