KLIMAPARAT – MODUL 4

TID: 14.00 – 18.00

GØR DIT AFFALD TIL EN RESSOURCE
– Affald og sortering

Målgruppe: Leder og teknisk ansvarlig i alle typer virksomheder; både service, administration og produktion
Undervisere: Nomi4S og Dania Erhverv

TILMELD DIG HER

KURSET INDEHOLDER:
Der sker aktuelt store ændringer på affaldsområdet som følge af ny lovgivning. Målet er reducerede affaldsmængder til forbrænding, mere genbrug og genanvendelse, hvilket kommer til at gælde både private husholdninger og virksomheder. Du har sikkert hørt om begreberne ”grøn omstilling” og ”cirkulær økonomi”, men hvad gemmer der sig bag ordene? Og hvordan kan vi indarbejde dem i vores forretning, så vi vækster – samtidig med at vi  reducerer CO2-udledningen?

DET FÅR DU MED HJEM:
Konkret viden om ny lovgivning af affaldshåndtering og udsortering, herunder i fragmenter – hvad betyder det for min virksomhed?
Ideer til hvordan virksomheden kan bruge genanvendelse og sortering, samt hvilke krav der forventes i fremtiden
Indblik i hvordan virksomheden kan bruge genanvendelse og sortering til indtjening i virksomheden
Viden om cirkulær økonomi
Hvordan sorterer du dit affald og får recycling og salg af affald tænkt ind i virksomheden?
Værktøj til beregning af CO2-udledning
Case arbejde, metode til kortlægning af værdikæde
Spild med fokus på de grønne spildtyper
Affaldsmærkninger